The MagPi 73 – Τεύχος Σεπτεμβρίου 2018

Διαθέσιμο δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή και το 73ο τεύχος (Σεπτεμβρίου 2018) του The MagPi, του επίσημου περιοδικού της κοινότητας του Raspberry Pi.

Η δημιουργία παιχνιδιών για ηλεκτρονικούς υπολογιστές είναι κάτι σαν τελετή ενηλικίωσης για τους περισσότερους φερέλπιδες προγραμματιστές. Τα παιδιά όλων των ηλικιών μαθαίνουν μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες και υπό αυτό το πρίσμα η δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών έχει και παιδαγωγική αξία.

Ο μικροϋπολογιστής Raspberry Pi είναι μια ιδανική πλατφόρμα δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών. Είναι μπολιασμένος με αρκετά σύγχρονη τεχνολογία για να εκτελέσει παιχνίδια όπως το Minecraft, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει σε κάποιον να ασχοληθεί με τον προγραμματιστικό κώδικα. Από την απαρχή της ιστορίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών, εμφανίστηκαν εργαλεία και τεχνικές με σκοπό την εξυπηρέτηση εκκολαπτόμενων δημιουργών βιντεοπαιχνιδιών.  Το πλεονέκτημα σήμερα είναι ότι έχει αναπτυχθεί ένα μεγάλο οικοσύστημα που μπορεί να παρέχει στο δημιουργό ανάδραση, δημιουργική κριτική όπως και συμβουλές γύρω από τη σχεδίαση εύχρηστων βιντεοπαιχνιδιών. Έτσι, το μεγάλο θέμα του μήνα (τώρα που και οι περισσότεροι μαθητές είναι φρέσκοι και ξεκούραστοι από τις καλοκαιρινές διακοπές) είναι η σχεδίαση, ο προγραμματισμός και η δημοσίευση και προώθηση βιντεοπαιχνιδιών μέσω της κοινότητας του Raspberry Pi.

Πιο συγκεκριμένα σε αυτό το πολυσέλιδο άρθρο από τον Κ.Γ. Ορφανίδη (αρθρογράφο και άλλων άρθρων για adventure games με χρήση του Twine) ένα πολυσέλιδο άρθρο για:

  • τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών,
  • την οργάνωση ενός επιχειρησιακού σχεδίου,
  • τη δημοσίευσή τους
  • τη συμμετοχή σε Game Jams (διαγωνισμούς δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών)
  • το Pico-8, μια εικονική μηχανή (Virtual Machine), που προσομοιώνει 8bit υπολογιστές της δεκαετίας του 1980, που συνοδεύεται από μια πλειάδα βιβλιοθηκών και εργαλείων για τη δημιουργία χαρακτήρων (sprite editor), δημιουργία χαρτών (map editor), σύνθεσης μουσικής (music editor) και ηχητικών εφέ (sfx editor) και ένα προγραμματιστικό περιβάλλον βασισμένο στη γλώσσα προγραμματισμού Lua για τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών, όπως και αρκετές πηγές από τους υποστηρικτές της πλατφόρμας.
  • Ανάπτυξη διαδραστικών ιστοριών για adventure και rpg βάσει του Twine.
  • Μια ακόμη game engine βάσει της Lua (LÖVE 2D).
  • Την Inform7, έναν διερμηνευτή κειμένου, για παλιάς κοπής text adventures.
  • Τη Ren’ Py, μια Γιαπωνέζικη μηχανή δημιουργίας, εικονογραφημένων διαδραστικών adventure games.
  • Την TIC-80, μια ανοιχτού κώδικα παραλλαγή του Pico-8, που υποστηρίζει τη Lua, Javascript και Moonscript.
  • Την Ink, μια μεταγλώσσα περιεχομένου (markup language) που επιτρέπει ανάπτυξη της πλοκής βάσει επιλογών.
  • To Scratch.
  • Την Choicescript, scripting γλώσσα προσανατολισμένη για κινητά.
  • Την PyGame και Py3D.

Ξεχωρίζουν επίσης τα ακόλουθα θέματα:

  • BBC Computer Literacy Archive: Αρχείο του τηλεοπτικού προγράμματος του BBC με θέμα εκμάθηση προγραμματισμού, ιδιαίτερα γύρω από τον μικροϋπολογιστή BBC Micro (ιδιαίτερα χρήσιμο για όσους ασχολούνται με Retro Computing).
  • The scrambled cat: Τρίτο άρθρο της σειράς Pygame Zero. Πολλές προγραμματιστικές τεχνικές: έλεγχος εισόδου πληκτρολογίου (βελάκια), ποντικιού (point ‘n’ click), ανίχνευση ορίων οθόνης, ανίχνευση συγκρούσεων, διάδραση και animtion.
  • Προγραμματισμός παιχνιδιών σε C/C++: 9o μέρος της ομώνυμης σειράς άρθρων. Scrolling της οθόνης μαζί με το χαρακτήρα σας.
  • Screenshots: Επεξήγηση μιας φαινομενικά ασήμαντης αλλά πολύ χρήσιμης λειτουργίας στο Raspberry Pi για αναφορές λαθών, δημιουργίας tutorials κπλ.
  • Reading SenseHAT data with Rust.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: