Tο έβδομο (7ο) τεύχος του Hello World (Άνοιξη 2019) είναι διαθέσιμο δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή από τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://helloworld.raspberrypi.org/issues/7
Μεγάλο θέμα εξωφύλλου η κυκλοφορία του Scratch 3. Ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα για το δημοφιλές φιλικό προγραμματιστικό περιβάλλον. Πρόκειται για ένα καλό εισαγωγικό στο τι αλλάζει με τη νέα έκδοση:
- τα νέα tutorials που εμβαθύνουν ταχύτερα στο προγραμματιστικό περιβάλλον,
- τις αλλαγές στο προγραμματιστικό περιβάλλον,
- τις νέες εντολές
- τις νέες επεκτάσεις στη στάνταρ 3 έκδοση που συνδέουν το Scratch με τον πραγματικό κόσμο (Lego WeDo 2.0, Lego Mindstorms EV3, Makey Makey, micro:bit)
- βιβλιοθήκες (μετάφρασης, μετατροπής κειμένου σε φωνή, καλύτερη διαχείριση μιας κάμερας)
- τη μετεξέλιξη του ScratchJr, καθώς η 3η έκδοση είναι πιο φιλική για tablet.
Από την υπόλοιπη θεματολογία αυτού του τεύχους μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν τα ακόλουθα:
• Computing for students with special educational needs for disabilities:Μέθοδοι και αποτελέσματα ερευνών από το Ηνωμένο Βασίλειο.
• Letting students make their own 3D Animated Film: Πως το 3Dami, το b3d101.org προσπαθούν να εκπαιδεύσουν μαθητές στη χρήση Blender και προγραμματισμού με Python, με απτά αποτελέσματα.
• “Hello World” considered harmful:Στερεότυπο τμήμα της εισαγωγής εκμάθησης μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το παράδειγμα της εντολής που εμφανίζει “Hello World”. Ο συγγραφέας του άρθρου επιχειρηματολογεί ότι πρόκειται για έναν επιζήμιο αναχρονισμό και προτείνει την αντιστροφή του: Εκμάθηση ανάπτυξης προγραμματιστικών συναρτήσεων και μετά την εκπαίδευση στην κλήση τους και την ανάπτυξη διεπαφής με το χρήστη.
• The trouble with pseudocode: Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί σίγουρα θα αναγνωρίσουν αρκετούς από τους προβληματισμούς, καθώς η χρήση ψευδογλώσσας δεν είναι άγνωστη έννοια στο Ελληνικό πρόγραμμα σπουδών Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
• Learning Languages in Scratch: Συνδυασμός του Google Translate με τη νέα επέκταση του Scratch (μετατροπή κειμένου σε ομιλία) σε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σενάριο για Scratch.
• More Minecraft with Python: Συνέχεια από το άρθρο του προηγούμενου τεύχους συνδέοντας το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι με την ανερχόμενη γλώσσα προγραμματισμού.
• Clever cat machine learning with Scratch: Machine Learning και Τεχνητή Νοημοσύνη στο Scratch; Στο ακόλουθο εκπαιδευτικό σενάριο αναπτύσσεται ένα πρόγραμμα που μαθαίνει να παίζει Πέτρα, Ψαλίδι, Χαρτί. Προβληματική η χρήση screenshots και η έλλειψη συνδέσμων για τον κώδικα.
• Getting started with Unity: Σχεδίαση ενός ρομπότ που μπορεί να κινηθεί στο χώρο. Μια προσέγγιση που ανάλογή της έχει εμφανιστεί στα αποθετήρια του Raspberry Pi και του περιοδικού Wireframe.
• Scratchup!: Η σύνθεση του CAD λογισμικού Sketchup με το Scratch για τον εμπλουτισμό των Scratch έργων με 3D γραφικά.
• What’s in the box? Metaphors and misconceptions – Κριτική για τη μεταφορά του κουτιού κατά τη διδασκαλία της προγραμματιστικής μεταβλητής.
• Raspberry Pi monitored chemical reactor: Πιο STEAM άρθρο δε γίνεται.
• The best way to teach programming? – Παιδαγωγικές μέθοδοι για τον προγραμματισμό.
Πρόσφατα σχόλια